Algemene Ledenvergadering Oranjevereniging

22 november 2021 door de redactie
Algemene Ledenvergadering Oranjevereniging

HENDRIK-IDO-AMBACHT - Op donderdag 18 november jl. heeft weer de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van de Oranjevereniging plaats gevonden. Deze vond digitaal plaats waarbij de bestuursleden in de raadzaal van het gemeentehuis waar de 1,5 meter aangehouden kon worden, en de leden online thuis mee konden kijken en praten.

Tijdens de vergadering is een toelichting gegeven op het financieel jaarverslag 2020/2021 en het secretarieel jaarverslag 2020/2021. De kascommissie bracht verslag uit n.a.v. de jaarlijkse controle op de financiën. De kascommissie was hier zeer tevreden over en heeft het bestuur decharge verleend. Voorzitter Ewout van Bronswijk van de kascommissie is afgetreden en Dick Boon is aangesteld om de kascommissie te versterken. Trudy Wehrmeijer is benoemd tot nieuwe voorzitter van de kascommissie. Door de goede financiële situatie van de vereniging blijft de contributie voor 2021 € 10,00 per gezin.

Voorzitter Eyup Karso heeft, na lovende woorden voor hen, een aantal bestuursleden voorgedragen voor een nieuwe termijn. Zij hebben zich in de afgelopen jaren op verschillende manieren ingezet voor de Oranjevereniging en daar willen we nog lang gebruik van maken. Het betreft Arend Schumacher (begonnen als bestuurslid in 1994), Wim Groenendijk (begonnen in 1997) en Dennis van den Hoek (gestart in 2015). Alle drie zijn voor een nieuwe termijn benoemd.

Daarnaast zijn twee bestuursleden afgetreden, namelijk Lynn van den Berg (begonnen als bestuurslid in 2020) en Jorgen Feunekes (bestuurslid sinds 2016). Zij waren door de beperking van het aantal mensen dat in de raadzaal plaats kon nemen niet aanwezig, maar een blijk van dank en waardering zullen zij binnenkort thuis ontvangen.

Gelukkig heeft het bestuur twee enthousiaste leden bereid gevonden om plaats te nemen in het bestuur. Kajsa Jurgens en Cees van Meerten hebben de afgelopen periode ‘gesnuffeld’ bij het bestuur van de Oranjevereniging en zijn tijdens de vergadering geïnstalleerd als bestuurslid.

Kajsa gaat ondersteuning bieden bij de organisatie van de diverse activiteiten en Cees gaat de PR & Communicatie van de vereniging op zich nemen.

Na de installatie van de bestuursleden ging de vergadering verder over de toekomst en de plannen voor 2022. Door de onzekerheid over de regels in de toekomst voor het organiseren van activiteiten, zal de Oranjevereniging gaan inzetten op verschillende scenario’s, zodat er hoe dan ook een Koningsdagviering zal plaatsvinden. Ook zijn er plannen om een jeugdbestuur op te zetten om deze groep meer te betrekken bij het bedenken en organiseren van activiteiten op en rondom Koningsdag.

Ook burgemeester Jan Heijkoop (erevoorzitter) kwam aan het woord. Hij sprak zijn waardering uit over de Oranjevereniging. In Hendrik-Ido-Ambacht zijn er jaarlijks twee grote feesten, namelijk de Zomerparkdag en Koningsdag, die in de regio een begrip zijn en daar is hij trots op. Verder sprak hij zijn hoop uit dat er een kentering komt in de coronacrisis.  Hij wenste de Oranjevereniging veel succes bij het organiseren van Koningsdag 2022 in welke vorm dan ook.

Na de rondvraag en een afsluitend woord van de voorzitter is de vergadering afgesloten.

Foto's: Cees van Meerten

Meer over: